Friday, May 11, 2012

indahnya berhalaqoh~

assalamualaikum. w.b.t

bye2 cfs,
hye UIA GOMBAK n UIA KUANTAN. huhu.

CFS.
centre for foundation studies.

sgt2 banyak kenangan tercipta di sini. buat adik2 yang sedang memikirkan nak pilih uni mane, akak syorkan UIA. (walaupun sekarang result upu dh pun keluar=p)

kenapa UIA?


aku tersenyum sendiri.
teringat pula waktu isi borang upu dulu. lansung tak terlintas di fikiran untuk memilih UM, sedangkan ramai kawan2 ku memilih UM. kenapa ye? soalan yang tiada jawapan. Alhamdulillah, Allah tempatkan saya di sini.

di sini
saya kenal tarbiah
saya kenal biah solehah
saya kenal usrah
saya kenal taalim
saya kenal talaqqi (walaupun kadang2 je pegi)
saya kenal perkataan 'mahallah'
saya kenal MEDCY
saya kenal hisbah

alhamdulillah
alhamdulillah
alhamdulillah ya Allah.

Usrah

UIA sangat2 banyak mengajar ku. di UIA (dan juga uni2 lain) terdapat kumpulan2 usrah atau bulatan gembira. di bulatan gembira ni kitorang sama2 bersatu, membantu, saling nasihat menasihati, atas nama UKHUWWAH FILLAH^^. pabila diri ini alpa, datang mesej dari murobbi,

"assalamualaikum. apa khabar iman adik2?"

terus tersedar diri ini. ya Allah. indahnya berukuwwah kerana Allah. indahnya ber'bulatan gembira'. setiap minggu, kakak2 murobbi tetap berusaha untuk mengadakan sekurang-kurangnya satu kali perjumpaan. dalam perjumpaan itu kami saling ingat-mengingati. bertadabbur. bertazkirah. indahnye!!

setiap bulan, kakak2 usrah berusaha untuk mengadakan mukhayyam. dalam mukhayyam ini kami berukhuwwah. makan setalam. bertazkirah. bertadabbur. qiam. dhuha. mathurat. sangat2 indah. sehinggakan rasa seperti nak duduk di mukhayyam selama-lamanya (huhu). tapi aku sedar. diri ini mempunyai komitmen terhadap keluarga. terhadap islam, terhadap masyarakat. di mukhayyam ini kami topup ilmu, kuatkan iman, dan cuba istiqamah setelah pulang dari mukhayyam


*ehsan google

wallahu alam~
(to be continued)

No comments:

Post a Comment

kenali musafir ini~

Nur Aimi Liyana Bt Hambali~
9September 1992~Ampang, Selangor
UIA (Medic)
Tadika Permata > SK Lembah Keramat > SMK Lembah Keramat > CFS IIUM PJ > UIA Kuantan *insyaAllah*
~IKRAM, alhamdulillah~