There was an error in this gadget

Friday, September 7, 2012

Hasrat Yang Terbuku di Qalbu

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, akhirnya berlalu sudah program taaruf di UIAK, walaupun banyak kali juga tersengguk-sengguk sewaktu briefing (kantoi=p).

Terharu rasanya pabila terdapat sahabat-sahabat yang berkata kepada saya apabila kami berjumpa,

"Aimi, kita baca blog Aimi....bestt..."

"Aimi, blog Aimi beri semangat kepada saya...Suka baca!"

Terima kasih sayang-sayangku sekalian ^__^

Terharu. Gembira. Kerana apa? Kerana dakwah saya sampai kepada mereka. Moga Allah hitung sebagai ibadah. aminn

Ada juga sahabat yang bercanda sambil mendoakan saya, "Nanti jadi macam doktor Farhan Hadi ye..tulis buku.."..Aminnnnnn....Teruskan doakan saya ^____^

Ada juga yang mengatakan, "Tak sangka, rupa-rupanya Aimi ni pandai menulis, hee. Ingatkan pandai menghafal biologi je". hehe. Air yang tenang jangan disangka tiada buaya (ada kaitan ke?).

Ada juga yang mengatakan, "Aimi, Mabruk artikel ko dapat masuk ILuv Islam! Bukan senang tuh." huhu. Alhamdulillah. hehe, jangan puji I lebih-lebih, takut riak. huhu. Doakan ye ^____^

Malah saya juga turut mendapat kenalan baru dan berukhuwwah dengan mereka. Kebanyakan mereka meng'add' saya di facebook setelah membaca blog saya. Subhanallah. Terima kasih ya Allah:))

Dan bermacam-macam lagi doa dan dorongan para sahabat; Yasmin, Atera, Izah, Suhaili, Zura, Nasyirah, dan ramai lagi. Terima kasih koranggg ^_____________^. Nanti kalau saya dah dapat tulis buku, insyaAllah nama kalian-kalian terpateri dalam buku tu. hehe. *jauhnya berangan*

Alhamdulillah,

Allah yang beri ilham
Allah yang lapangkan dada untuk menulis
Allah yang buka hati untuk menulis
Allah yang izinkan untuk menulis
Segala-galanya datang dari Allah azzawajalla

Diri ini hanya menaip sahaja apa yang telah Allah ilhamkan kepada saya.

Alhamdulillah, Allah izinkan artikel saya untuk terpilih mengisi ruangan iluvislam.com;
 "Mengumpat? Taknak Dengar!".
-jiwang-karat-bersalut-islamik.
Cerpen-ahmad budak jalanan

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Para pembaca yang saya sayangi sekalian,

Menulis bukanlah bermakna diri ini sempurna atau ilmu sudah penuh di dada. Saya juga sedang upgrade diri melalui pembacaan, hadiri sesi tazkirah, dan sebagainya.

Menulis bukanlah bermakna sekeping hati dalam diri ini sudah mantopp, sebaliknya hati ini sering berbolak-balik,. Kadangkala rasa rajin nak solat rawatib, dan adakalanya juga rasa malas. Huhu.

Menulis bukanlah bermakna segala yang dinukilkan telahpun dipraktikkan oleh penulis. Kerna diri ini sedang cuba, cuba, dan mencuba untuk mempraktikkan apa yang telah dinukilkan. Doakan saya ^_^ Dan blog ini juga dinukilkan sebagai tamparan untuk diri ini yang sentiasa alpa.

Menulis bukanlah bermakna diri ini merupakan dai'e yang hebat, kerna terkadang lidah ini juga kelu untuk ber'amar makruf nahy munkar'.

Bolehlah disimpulkan bahawa, usahlah kalian menilai diri ini melalui nukilan hamba Allah yang hina-dina ini. Kita semua sama sahaja. Bezanya mungkin kerana saya agak rajin untuk membebel dan mencoret-coret di laman sesawang ini. Dan barangkali kalian juga turut rajin membebel di laman sesawang seperti saya? Jadi, kita tiada bezanya! Biarlah Allah yang menilai, kan? ^_^

Angan-angan minah jenin.

Saya mempunyai satu hasrat, yang mana sudah lama saya simpan ia dalam hati (ecehh). Malu lah pulak nak menyuarakan hasrat ini (sambil main-main hujung jari)..hehe...Hasrat apa ye? Emm...saya nak jadi sepert Dr Farhan Hadi :D Saya bercita-cita untuk menulis buku tentang kehidupan pelajar medik.

Kerana apa? Kerana saya mahu adik-adik lepasan SPM atau sesiapa sahaja mendapat gambaran tentang kehidupan pelajar medik. Tapi ini angan-angan je, jadi jangan ambil serius. Kerana saya sendiri tak pasti sekiranya saya sempat untuk menulis setelah menceburi bidang perubatan nanti. Hoho.

Saya nak minta para pembaca sekalian doakan saya agar berjaya menulis buku ini dan menghantarnya kepada mana-mana publisher :D Dan doakan juga agar saya dijauhkan dari penyakit riak dan sum'ah. Penyakit hati yang bisa memadamkan pahala, bak debu-debu beterbangan ditiup udara. Nauzubillah.

Wallahualam

N.A.L.H
8 September 2012, 1.26am, Sabtu,
Ampang, Selangor

No comments:

Post a Comment

kenali musafir ini~

Nur Aimi Liyana Bt Hambali~
9September 1992~Ampang, Selangor
UIA (Medic)
Tadika Permata > SK Lembah Keramat > SMK Lembah Keramat > CFS IIUM PJ > UIA Kuantan *insyaAllah*
~IKRAM, alhamdulillah~