Friday, April 26, 2013

Buku Medik =D

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, kini saya sudahpun memasuki blok 3 tahun 1. Sudah lima minggu berlalu. Blok ini agak sibuk tetapi tidak sedahsyat blok 1. Maklumlah, blok 1 merupakan blok 'culture shock', lantaran tidak dapat menyesuaikan diri dengan dunia pelajar medik.

Kebelakangan ini, banyak private massage yang saya terima di FB daripada adik-adik lepasan SPM.

"Akak, ceritalah lagi pasal medik.."

"Akak, susah tak medik?"

"Akak, saya tak yakin nak amik medik sebab...."

Dan pelbagai lagi.

InsyaAllah hari ini saya akan berkongsi dengan kalian buku-buku yang saya gunakan sepanjang 3 blok ini , juga untuk sepanjang pengajian dan apabila sudah bekerja kelak.

Buku blok 3:

1) Microbiology - RM90
2) Pharmacology- RM75
3) Parasitology- RM65





Buku-buku Problem Based Learning (PBL)

Merck Manual
Clinical Medicine Oxford
Signs & Symptoms
Kumar & Clark Clinical Medicine



Rak buku ^_^





Meja Kesayangan ^_^





Release Tension dengan Meniup Buih =D


Wallahualam

Aimi Liyana,
26 April 2013, 11.06pm
UIA Kuantan

No comments:

Post a Comment

kenali musafir ini~

Nur Aimi Liyana Bt Hambali~
9September 1992~Ampang, Selangor
UIA (Medic)
Tadika Permata > SK Lembah Keramat > SMK Lembah Keramat > CFS IIUM PJ > UIA Kuantan *insyaAllah*
~IKRAM, alhamdulillah~